CINTA kepada HIDUP, memberikan senyuman abadi..
walau hidup kadang TAK ADIL, tapi cinta LENGKAPI kita..

Saturday, November 26, 2011

saya pilih jalan ini

assalamualaikum :)

dulu saya tidak merasakan keperluan internet. di Jordan saya mudah mendapatkan internet. dan sekarang setelah kembali ke bumi sendiri, saya rasa kekosongan yang amat apabila tiada internet! amat sukar rupanya....

cerita 2 bulan setelah kembali membawa segulung ijazah. saya bagaikan terumbang-ambing dengan kehidupan. seolah-olah tiada arah tujuan lagi. entah dimana titik noktahnya.

banyak yang belum terlaksana, banyak yang saya lepaskan.

'belum kerja?'
'jangan memilih sangat nak kerja tu'
'buat apa je kat rumah?'

ya, dah banyak tawaran kerja saya tolak.
ya, saya memilih kerana nak jaga beberapa kepentingan yang utama dalam hidup saya.
ya, saya hanya dirumah :) buat apa? jaga cik dan teman ummi :)

ya Allah, rupanya begini setelah bergelar graduan universiti. punya segulung ijazah, tapi belum pasti bagaimana ilmu didadanya. belum juga tahu bagaimana kemampuannya hadapi kemelut hidup.

macam-macam persepsi saya terima. pendapat, kritikan apatah lagi. saya putuskan untuk tegas punya pendirian hidup. saya punya impian, punya masa depan yang saya impikan. jadi, pasti banyak ujian mendatang. kadang terpaksa kecewakan hati-hati yang berusaha. kadang terpaksa menyatakan tidak. kadang terlalu sakit untuk menelannya...

memandang wajah ummi, saya jadi yakin dengan jalan yang saya pilih. restu ummi pasti menyinari hidup saya suatu masa nanti.

merindui Jordan itu suatu yang pasti. saya xmampu melihat foto-foto kenangan di Jordan. hati sayu, rindu yang amat pada bumi itu. kadang ada juga terfikir untuk kembali ke sana. :(



p/s: PRU sudah hampir. tapi saya masih belum dapat meloloskan diri. bagaimana ni? :(

2 comments:

  1. salam orang sana.
    apa cite KEHIDUPAN disana ?

    salam mujahadah~

    ReplyDelete